Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Björnön Västerås

Av Kerstin - 17 februari 2009 23:27


 Har haft en underbar dag! Lastade in hundarna i bilen i morse och åkte till Björnön. På Enhagen var det grått, men se när vi klev ur bilen där, på andra sidan  Mälaren praktiskt taget från hemmet, då bidde det ett hål i molnen och solen sken på oss där vi vandrade på isen runt Södra Björnön.


I Björnöskogen fanns det träd som hade hundgodis i barken, vilket var poppis.


 


Nu har Rozz fattat det hära riktigt så han jobbade på, fsta som vanligt så tröttnade han först-:)


Matte njöt mest av den vackra naturen som fanns omkring oss där på ön..



Medan Rozz mest busade runt i snön, ett tag på allvar för matte hade gömt en massa godis i snön en gång, kan ju finnas mera?



Sedan fick hundarna komma till ro i bilen medan jag kikade in på Mc Dounalds, tog en El Maco Chicken (nä, aldrig mera, var ingen höjdare men man måste ju testa)


Tittade sedan i på Plantagen och DET skulle jag inte gjort!

Eller rättare sagt, VILKEN TUR!

De hade fått in pellissticklingar, köpte flera stycken söta. En gyllenbladig och resten med variegerade blad, bland annat 2 olika hängpelargoner. Jag älskar ju dessa lite annorlunda pellisarna och hängpelargoner med blad som har en vit ytterkant är bara så....mmmm, underbara!


På hemvägen stannade vi till nere vid hamnen och tog en runda bland folk.

Nu vart det tyvärr så att vi såg knappt en själ så vi fick avsluta med promenad utmed Kungsängsgatan, bara för att se några -:)


Fast när vi gick där utmed kajen så tänkte jag på när vi var till Stockholm och bodde i husbilen utmed Söder Mälarstrand.

Längtar tillbaka dit....

Västerås får duga tills vidare...

 


Fast här var det spännande tyckte Rozz med Bore som startade motorerna för att bana sig väg genom isen ut på fjärden.. Det mullrade om båten verkligen
 


Min Rozz måste bestämt varit nåt med stora motorer i ett föregående liv, ha, ha.

Han var som en stenstod, bara tittade... intresserat.


Så blev detta en Blogg till Västerås ära. Visst är här vackert?


 
 
Lisbeth

Lisbeth

18 februari 2009 10:30

Nja jag vet inte hundra procent om det är sprutorna men det är som att det verkar ha nått samband, men vet inte :-)

http://www.vipelyckan.blogg.se

 
wiper

wiper

18 februari 2009 13:30

Helt underbara bilder. Vilken härlig båt.

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

18 februari 2009 22:35

Vilka underbara bilder Kerstin! Den sista är ju bara för himla fin. Det ser ut som om vi har ungefär lika mycket snö som ni nu. Men jag längtar efter solen! Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Marketta

Marketta

18 februari 2009 23:41

Verkligen fina bilder, vi har bara varit in till Borlänge och shoppat. Kom på att vi inte behöver åka till Västerås mer för allt finns ju i Borlänge numera :-).

Undrar om man skulle våga sig på en tur på isen här hemma. Jag är ju lite rädd för det, fast nu har det ju varit kallt så länge så nu borde det ju hålla.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards