Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Avslutningar

Av Kerstin - 25 maj 2009 23:01


Inte bara barnen slutar skolorna på våren, här har varit avslutning i dagarna två för Rozz.
I Söndags var vi på Ekeberga och hade avslutning med den hundkursen och fick höra att Rozz gjort stora framsteg sedan första kursen.

Ja, han är en helt annan hund nu, det tycker vi med.

Så lugn och fin, nästan jämt, ska jag nog tillägga för så klart han kan om han är på det humöret -:)

Hur som helst, avslutningen var en rolig stund, vi fick tävla med våra hundar och eftersom Janne var med och filmade så har jag lagt upp allt på hemsidan för att visa de andra på kursen oxå, de som vill se....


I dag var det ett underbart väder och efter läkarbesök och ny pencelinkur så var det dags för avslutning på Inkallningskursen.

I dag skulle hundarna verkligen få bevisa att de lärt sig massor, vi hundägare måste bara lära oss att lita mera på att de kan, tyckte kursledarna.


Ja, det var väl inte så svårt att ha förtroendet för att Rozz skulle klara uppgiften i början, lägga hunden, gå ifrån en bit och sedan ropa in honom till min sida samtidigt som en annan hund korsade hans väg.

Ja, det har vi gjort några ggr så det kan Rozz!


Sedan började ledarna bli lite svåra mot oss.

Vi skulle göra denna inkallning på  j ä t t e l å n g t  avstånd ifrån hundarna.
Gick jättebra ett antal ggr men sedan drog Rozz och 2 andra ut på eget race en bra stund..... Sitt, ligg, stanna, inget funkade förren efter en 4 varv runt gärdet, då var de 3 busarna lagom trötta -:)


Sedan skalle vi sätta ett helt gäng hundar bredvid varandra och gå ifrån dom ca 3 meter och därpå ropa kom till alla på en gång. Vi fick dessutom inte belöna längre med godis, nu skulle det bara vara belöning med lek.....


De var SÅ duktiga, alla klarade detta!  

Rozz nappade helt på Apportlek med sin trasa, utan godiset när han lämnade mig trasan (trodde jag ju inte skulle funka)


Nästa gång utökades avståndet med någon meter, hi hi, gick så där, blev många omstart.

Så fort en av hundarna reste sig och sprang till sin matte så hängde de andra på som på en given signal.

Men efter en stund så lyckades vi alla!


Sedan skulle vi gå jättelångt ifrån dom liggande hundarna, de skulle ligga kvar tills vi kallade in dom.............

Den ena efter den andra sprang efter sin matte - UTOM ROZZ-

Rozzen låg så fint kvar och väntade till matte ropade på honom då kom han i full karriär till matte.

Den enda som lyckades i detta moment VAR ROZZ!  Flera gånger om!


Det var tal om en fortsättningskurs i Augusti, hoppas det! Skulle vara kul!


Nu hoppas jag bara att bli av med denna envisa urinvägsinfektion, har inte så ont som förra gången men känner mig ganska less på dess biverkningar -:) 

Var bara tvungen hoppa i på Vegagrillen på hemvägen å låna toan -:)


Förövrigt så är det flyttpackning som gäller här och funderingar, slänga eller inte slänga......

Fasligt vad mycket man sparat under åren -:)



Full fart, Rozz så klart

 
 
Ingen bild

Malin/wiper

26 maj 2009 16:11

Grattis till din duktiga hund ;)
Han är jättefin.

Ser att du skall flytta, då har du det du gör.
Synd bara att du inte blir av med infektionen.

Ha en skön dag
kram Malin/wiper

 
Ingrid

Ingrid

26 maj 2009 19:19

Då får både Rozz och matte sommalov nu! Fast du har väl en hel del att ta hand om nu inför flytten. Det måste vara skönt att få gå igenom allting och röja även om det naturligtvis är jobbigt. Hoppas att du inte överanstränger dig!

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Gunnar

Gunnar

27 maj 2009 08:56

Hej
Oj vad ni tränar med hundarna! Undrar vem som blir mest trött, matte eller hundarna?
Verkar som ni har skoj också.
Blåsigt i Karlstad idag men sol.
i-)

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Ia

Ia

27 maj 2009 11:09

Ja...det är väl kanske det allra bästa med att flytta...att man MÅSTE rensa..men det gäller ju verkligen att lägga all nostalgi, eller åtminstone en del, åt sidan!!!

Lycka till ;)

http://kajsalisa.blogg.se

 
Sylvia

Sylvia

27 maj 2009 12:49

Så nu är det slut på hundkursen för denna gängen. Kan kanske vara skönt nu när det jobbiga med flytten ska börja och vad man ska spara och vad man ska slänga.Ja,det gäller att rensa fast det kan vara svårt att skiljas från gamla kära ting.
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

27 maj 2009 17:34

Hej på dig!
Nu kan du se svaret på den där bild tävlingen jag hade på min blogg.
Du kommer nog att bli förvånad vad bilden föresällde :)
Föremålet var MYCKET större än det svar du gav på min blogg.
Inte lätt när man inte ser helt vad det föreställer.
Jag hade nog gissat på ngn fågel eller så, OM jag hade fått gissa på ngt liknande ngnstans.
Här blåser det som 17, fast solen skiner.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

27 maj 2009 21:20

ÅÅHH grattis klart att Rozz är duktig.
Jag känner hur mycket jag älskar gråhundar när jag ser hans ansikte
Du är så duktig på att gå kurser.
Hoppas att det går bra för dig med flyttningen också

http://www.astridla.com

 
Anna-Carin

Anna-Carin

28 maj 2009 10:42

Fina vovvar...vi har oxå hund, en liten sharpei flicka =)

http://annacarinpetersson.blogg.se

 
Marketta

Marketta

28 maj 2009 20:53

Visst är det tråkigt när alla hundkurser tar slut. Tur att vi har agilityträning en gång i veckan, och hädanefter skall jag se till att jag kan gå på den. Sen måste jag iväg till brukshundsklubben och gå på en tävlingsträning för att se vad vi behöver träna mer på för att kunna starta i lydnadsettan.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

29 maj 2009 14:35

Hejsan!
Vilken duktig liten vovve du har...:)
Hoppas ni får en härlig pingshelg, stanna inte inne och packa hela dagarna...njut lite av solen oxå.
Hoppas du känner dig bra nu?
Kram Ia

http://stirserudsbloggen.blogg.se

 
LL

LL

29 maj 2009 23:06

Hej
Klart att du och Rozz klara av det på filmen.Snyggt jobbat.Synd att det är avslutning på alla kurser nu.Ska kolla på lite kurser till hösten redan nu.
Ha de bra.
Kram

http://lukas.dinstdio.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

30 maj 2009 08:30

Hejan vännen.
tack för raderna i min blogg :)
Jag har varit så trött och orkeslös att det inte går att beskriva. Därför har datorn fått vara avslagen en tid :))

Ett stort grattis till Rozz, vad kul :)

Önskar dig och de dina en fin pingsthelg
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
"Bettan"

"Bettan"

30 maj 2009 21:32

Hej moster =)
Kikar in & ser att det är full rulle hos dig! Hoppas att er flytt ska gå bra & Grattis till din kalas duktiga vovve =).

Som du vet har jag bytt blogg & den gamla kommer med tiden att stängas ner helt.
Ska bara ta över det viktiga om min lilla mamma till hennes minnes sida osv.

Nä nu kilar jag som sagt var vidare =)
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramar Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Helena&Elisabeth

Helena&Elisabeth

1 juni 2009 19:38

Hej igen!
Vilket underbart nytt hem Ni har hittat! Det ligger så väldigt vackert vid ån - det blir perfekt för Er och hundarna att bo i, så nära naturen. Kan vi hjälpa till lite med flytten, så gör vi gärna det. Här är några datum.

Söndagen 14/6 kunde vi komma hela familjen och packa lådor. Vi kan låna ut flyttkartonger till Er.
Då är Carl-Fredrik och Jan-Henrik också med - eller är det för tidigt?
(Den 15/6 åker J-H med kompisar till Smögen)
Den 22/6, efter midsommar skulle också kunna vara ett bra datum. För då åker vi alla och mormor på semester till Smögen på morgonen, (men Carl och Jan-Henrik är inte med). Men vi kan komma och hjälpa till kanske med lite packning på vägen och sedan resa vidare.
C-F kommer till Stockholm och senare till Smögen den 26/6 ungefär, eller 27/6 till 28/6 (C-F är borta 16/6 till 26/6).
Vi är alla på Smögen omkring den första juli. I år ska vi äntligen gjuta betong och sedan lägga plattor så att vi får vår uteplats färdig. Det tar sin tid, men det är bra att få lite hjälp av barnen. Bengt och jag är precis hemkomna därifrån. Vi har gjort en massa förarbete samt allt jobb som hör till nu på försommaren i trädgården, nu över Kr.Him.färd Därefter nu i sommar ska vi hjälpas åt med att måla sista sidan av huset klart.

Carl och Elisabeth ska jobba med familjens affär uppe i Örnsköldsvik, och Michael kommer förmodligen att vara där och jobba de två sista veckorna i juli, tillsammans med dem.
Tiden går så fort och man har alltid någonting att göra, trots att det kallas semester.
Jan-Henrik och Carl-Fredrik skulle kunna åka hem från Smögen och hjälpa Er vid flytten omkring den 5- 6 juli? Om dom åker med tåget hem till stockholm och nästa morgon åkre från stockholm till Västerås.

Carl kommer hem från jorden-runt-resan, nu på torsdag den 4e juni klockan 07.25
Dagen innan, den 3/6 kommer Elisabeths föräldrar till oss för första gången och stannar kvar och bor i våran lägenhet här nere och bor till fredagen 5e juni. Därefter åker dom tillsammans med E upp till Örnsköldsvik, innan Carl ska åka bort igen mellan 16/6 till 26/6.
Vi ska åka ut tillsammans för att överraska dem och hämta dom på arlanda.
Michael har precis kommit hem från sin konfirmationsresa till Assisi och Rom. Och på söndagen den 7e juni klockan 11.00 är det slutlig konfirmation.
Ni är välkommna att komma hit till konfirmationen, så kan vi ju prata lite om när vi kan hjälpa till med flytten. Det är inte så, att Ni kan vänta lite med själva inflyttningsdagen av tunga möbler osv tills in i augusti? Har ni sålt er egen villa ännu? Skolorna börjar igen ca den 25 augusti.
Under sommaren kommer vi förmodligen att skjutsa hem mormor till Mary - någon gång i början av augusti, i allafall. (Eventuellt redan den 5-6 juli).
Mary ska få bo växelvis på korttidsboende under sommaren. Antingen kommer hon att bo hela juli på korttidsboendet, eller annars så blir det så att hon från den 6 juli och 14 dagar framåt kommer att bo hemma på midskeppsgatan och därefter i 14 dagar på korttidsboendes växelvis. Detta är ej ännu klart.

Fundera lite på de olika tiderna så ses vi den 7e juni klockan 11.00 kanske direkt i Sofia kyrka.
Kram genom Helena och Elisabeth.
Alla hälsar till Er!

Ps. J-H och C-F kan komma någongång mellan 8e till 11-12e juni. Jag slutar den 9e juni och Michael den 12e.
Mailade det här, men vet inte säkert om det kommit fram. D.S

http://Hillberg.blogg.se

 
Marketta

Marketta

1 juni 2009 22:11

Antar att du packar kartonger för fullt nu när det är så tyst. Men vi ses ju på lördag.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards