Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Min Midsommar

Av Kerstin - 21 juni 2009 23:32


Min midsommar är jag helnöjd med!
Började med ett samtal med en kille som visade sig sälja mobila bredband så nu har jag bestämt mig för Tre,  de verkar bäst, jag övertygades här    http://www.mobiltbredband.net/


Ja, när vi flyttar så blir det mobilt för hela slanten, struntar i ADSL.


Annars så har jag och hundarna bara njutit av varandras sällskap och gubbens (husses) de tid han varit med oss. Han har jobbat natt hela midsommar men tyck inte synd om honom, han tog ett extra skift!


Vädret har varit strålande, utom just när vi hade kommit till hälften på Midsommarlunchen.

Då kom det sedvanliga uppifrån så vi fick rusa in med maten.


 Hundarna har mest legat i skuggan under buskarna, vi fick en så fin plats, som en blommande häck inramade vår "uteplats".

På kvällen åkte gubben och jobbade och jag traskade upp till serveringen för att kolla på Trubaduren David.

Tänkte först inte sätta mig där inne för det var ju bara par eller grupper men musiken drog och snart satt jag där vid ett bord med en öl för 42 spänn.


Grabben sjöng riktigt bra faktiskt och bara såna där gamla slagdängor som väl alla kan. Cotton fields, Cadilac car, 34  osv. 
Det fylldes på med folk hela tiden. De dansade och det var verkligen högt tryck på serveringen...


 Men efter 2 timmar fick jag nog, Trubaduren sjöng faktiskt ända till 01 på natten, med korta pauser.

Jag tog så ut hundarna på kvällsrundan och konstaterade att hela campingen var så gott som tom på folk, alla var vid serveringen!

Så efter en rejäl runda så satte jag mig utanför där med hundarna och lyssnade på lite mera musik.
Ross och Zita fann sig bra, de lade sig och sov där vi satt.
Fast när Trubaduren bad folket om " två stamp och en klapp" och alla började stampa i golvet då flög dom upp och skällde en stund.
Men de lugnade sig omedelbart för inget hotande syntes ju och vi satt ju en bit ifrån all larm -:)


 Men visst var det skönast när vi kom till husbilen igen det tyckte dom allt.

Jag satt där vid fönstret, tog en nattmacka då jag ser nåt som får mig att småle. En överförfriskad man kliver ur ett förtält, ställer sig och kissar mitt utanför dörren. Men han är så ostadig på benen så när han är klar så har hans vinglande fört honom ett halvt varv runt.

Han trevar runt efter dörren och fattar så att vända sig om. Så sjunker han ner,  i slowmotion, på knä och kryper fram till dörren och in........

Man skulle ju videofilmat, jag hade nog fått en slant av något blaska för humor på kvällskröken -:)


Medan jag sitter där ser jag oxå några ynglingar komma ut ur sin husbil med några lysande bollar.


Fotot jag tog blev inte helt bra så jag har mixtrat med bilden här. Men detta är vad jag såg!
Snacka om effekter! Det var otroligt snyggt när de snurrade runt dessa bollar i olika mönster i mörkret. Sedan kom flera ut, några med såna där självlysande drinkpinnar och annat som de jonglerade med.
De ropade samtidogt, Look here, Cirkus! 

De åkte i en Finskreggad husbil men såg ut som Koreaner -:)

Nå, det var en upplevelse att se.

Hoppas denna fluga kommer till oss, vore ju nåt för folk att syssla med på Nyår sitället för att skjuta raketer och skrämma livet ur hundar -:)


En jättebra social träning har hundarna fått denna helg. Det var otroligt mycket hundar på campingen, överallt mötte man hundar.
Eller folk som betedde sig konstigt, barn som skrek, bilar som tutade, ja allt man kan önska i träning bland folk fick vi gratis......Nåja, inte gratis, campingavgiften fick vi ju betala -:)


För övrigt så har jag och hundarna gått långa sköna promenader i Ängsös underbara natur och här kommer bara en bildkavalkad av våra promenader....



 Denna EK var enorm.... Jag hade lätt kunnat få plats med min bil innuti om stammen varit ihålig (vilket den inte var)


 


 Jo, det är ju bara så att Rozz kan inte hela tiden gå på vägen. Han är ofta på egna äventyr så långt Flexikopplet räcker

 


Kunde inte låta bli att knäppa. En midsommar med alla Midsommarblomstren i full blom.

Underbart vackert, de brukar ju vara överblommade till Midsommar


På Ängsö fanns det Får som betade överallt. id första mötet skällde Rozz så de sprang för livet, sista dagen bara glodde han... Blev väl lite blase´på alla fårskallarna


 Med Mälaren i blickfånget

 


En rolig sak till har hänt denna helg!

En kusin till mig som jag träffade sist för ca 40 år sedan har hittat mig på Facebook och vi ska träffas nästa Söndag, passar på när min syrra är hos mig . Jag ringde och berättade för syrran och hon blev jätteglad. Vilken helg vi ha att se fram emot.

Lördag Återvändarträff i vår barndomsby

Söndag träffa en kusin, våra fäder var syskon och de som umgicks flitigast med varandra så vi har massor barndomsminnen att prata om 


Vad gäller Rallylydnad så har jag hittat, tror jag, bästa skylthållarna

http://www.restaurangbutiken.se/index.php/vmchk/Skyltklammor/MenyhallareaVinklada20st/Detailedaproductaflyer.html


Jag har skickat efter ... 20 st för 70 kr med moms och frakt 135 kr.

Jag tror på dessa!

 
 
Gunilla

Gunilla

22 juni 2009 01:04

Trevligt ni haft på midsommar.Vi var hos vår dotter på midsommarafton.
Trevligt för en gång skull slippa tänka på mat just sådan helg.
Jag måste nog skffa ngn form at trådlöst intenet när jag flyttar, eftersom dom dit jag ska flytta inte har vanligt bredband :(
dom har bara comhem och telia och det vill jag inte ha, så det får bli bredband iaf fast trådlöst sådand. Annars vet jag inte hur det ska fungera. Mycket att tänka på när man flyttar.
Håller på att packar som bäst. Ska åka till vår dotter och låna några kartonger.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

22 juni 2009 16:13

En nalle finns att hämta hos mig till dig.
Härliga kort ....... såg ut att ni hade det mysigt............

http://berith.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

22 juni 2009 23:18

Var försiktig med det här med 3 så du inte binder dig för nåt ifall det inte fungerar. Vet alla fall att mobilnätet inte fungerar som det skall. Flera chaufförer som har 3 och de är missnöjda för de har aldrig nån kontakt med sin mobil. Har dom sagt säkert att det fungerar i Karmansbo?

Jag fick mina skylthållare idag, och de är ganska tunga och bära på. Men jag skall nog göra ett par till av den varianten som ni hade haft på kursen. För nu har jag bara 10. Provade träna lite idag, men jag har en här hemma som är helt tom i bollen nu. Hon begriper inte ens vad hon skall göra när jag skall ha henne framför.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Annmi

Annmi

24 juni 2009 18:11

Härligt ♥

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards