Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Hundar i sommarvärmen

Av Kerstin - 25 juni 2009 17:16


Ja, nu är det tufft att vara hund, dom ser verkligen lidande ut när jag tvingar ut dom på en runda. Jag anser ju att dom måste röra på sig lite trots värmen, dom tycks anse mig mycket envis och tjatig.
Konstigt nog så gick inte Zita i Mälarens vatten, hon som älskar bada, men Rozz svalkade av sig i alla fall.


Dagarna här går åt till att sköta hundar och förbereda för kommande helg.
Jag kommer nog inte åt att skriva något de närmaste dagarna men jag lovar att jag ska återkomma med en lång redogörelse.

Den kan bli så lång så ingen orkar läsa.

Men vad gör det, jag skriver ju för egen del också.


Fredag - syrran kommer hit

Lördag - Till Gusselby på återvändardagen

Söndag - Till Eskilstuna, träffa en kusin till oss

Måndag - Till Karmansbo och vara med när hyresvärden besiktar lägenheten och få nyckeln

Sedan blir det lungt några dagar för gubben är beordrad att jobba en vecka extra innan de får semester vilket innebär att vi är lediga en bit in i augusti ist. Inte helt fel!


Ha det nu så skönt i sommarvärmen för det ska jag ha och jag ska köra försiktigt på alla bilresorna i dagarna 4.

 


 
 
Maj-Britt

Maj-Britt

25 juni 2009 19:19

Jag är också ute med våra hundar men de ser glada och nöjda ut då vi kommer hem, men jag blir övergalen då jag ser dem som har hundar och andra djur instängda i bilar med en liten glipa i en ruta! Ibland får de trängas med en massa bagage så här i semestertider! Det borde vara förbjudet att lämna djuren så där på en stekhet parkering!!!

http://brianne.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 juni 2009 21:24

Du undrade hos mig vad Ajvar Relish är.
Jo, det är en slags sås i glas-burk, gjord av paprika, aubergine, tomatpuré, ättika, fefferoni ( röd pepparfrukt ) och andra kryddor.
Denna sås ( eller vad jag ska kalla det ) finns i en stark och mildare variant.
Jag lovar det är jättegott,
och den passar till grillat och stekt kött eller till vad man tycker den är god till.

Ja, det är säkert jobbigt för vovvar med sin päls när det är varmt.
Men som du skriver det är nog viktigt för dem att röra på sig ialla fall.

Ha en fin fortsatt vecka.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Annmi

Annmi

26 juni 2009 10:10

Mmm...Nu är de varmt & Gott,tycker ju ja',men...Kan tänka mig att Voffsen tycker annat ;)Härligt med svalkande bad :)
Ha en Gooer da' & som sagt kör försiktigt!
Jam Kram NosePûssar & "voffeliVoff" ♥...

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

26 juni 2009 16:43

Vilket häftigt program du har framför dig. Hoppas att allt kommer att funka och att solen och värmen håller i sig, för även om det kan vara lite jobbigt, så är det ju SOMMAR!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
"Bettan"

"Bettan"

26 juni 2009 19:27

Kikar in i hettan för att önska er en fin helg. Dock är det allt för varmt för mitt tycke just nu. Ner till max 20+..., så ska jag inte klaga :)

Kramis Bettan

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

26 juni 2009 21:57

Ja väntar med spänning på bilder och berättelse på vad som hänt här.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

27 juni 2009 20:31

Hej Kerstin!
Jag har fått Nallen av Bettan och nu är jag här.
Du och jag gick en Psp kurs samtidigt, antagligen Skagra. Det var då ni köpte husbil och hade vovvarna med för första gången.

Nu önskar jag dig och alla de dina en underbar helg!
Solkramar

http://bettan.lojdstrom.se

 
Astrid

Astrid

28 juni 2009 21:01

Ha det så bra och tack för nallen

http://www.astridla.com

 
Sussi

Sussi

29 juni 2009 21:41

Ja, det är riktigt varmt för vovvarna nu..
Våran ligger mest i skuggan nånstans eller så är hon inne. Ingen vidare fart på henne förrän hon blir nerblött av trädgårdsslangen. Då blir det fart på gammeltanten igen hihi

Ha en fin kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

1 juli 2009 00:19

Visst är det både trevligt och roligt med nostalgiminnen. Min yngsta bror ringde i dag och berättade att ngn släkting till vår mormor hade hört av sig till honom och att det ska bli ngn släkt träff ngn gång i Augusti. Man känner ju inte folket som tillhör vår mormors släkt så mycket, men det kan ju vara trevligt ändå kanske.
Vet inte vad som kommer att hända då.
Kanske att det blir ngn visning där vår mormors och morfars släkt har bott eller så.
Det återstår att se hur många som kommer oxå.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards