Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Kolsva

Av Kerstin - 18 augusti 2009 09:22

Till salu!    Villa på Enhagen Västerås.   Foto och kontaktmail finns här

http://www.pixbox.se/alb1069575

Sitter återigen i stugan. Janne har åkt tillbaka till Västerås för att jobba 3 nätter till, han är ledig Onsdag - Fredag så då åker jag till V-ås och bor i husbilen och hjälper till lite där.

Vad har hänt sedan sist?

Ja bland annat så har jag lyckats pussla ihop 2 pelargonhyllor av det som fanna kvar på det gamla stativet till växthuset från Rusta.

 Det blev bra att få upp pelargonerna lite från marken, hyllor har jag ju i Västerås men det är trähyllor och de blir så förstörda om de står ute så här.
Sparar på dom ifall jag lyckas övertala gubben att få ett nytt växthus -:)


Mera så har jag nu rensat bort allt ogräs i rabatten framför huset! Vad skönt! Tyvärr har det regnat så mycket så att ta bort rötterna fick jag ge upp med, det får bli senare.

Det blev så bra så nu kunde jag tända belysningen i rabatten utan att må illa av synen.


 Vi var ner på Kolsvanatta (marknaden i Kolsva) jag köpte en ryggsäck till att ha rallylydnadsgrejerna i och 2 packar med strumpor, dessa med lös resår som är så sköna.

Väntan blev lång innan uppträdandet började så till slut så gick vi runt och tog lotter lite överallt för att ha nåt att göra. Janne vann ett kakpaket och Sven vann..............

   

Och det bara regnade hela tiden. Smått fint sommarregn! Man blev inte blöt först men efter ett par timmar -:)

Så började då Svenne Rubins att spela och det kom massor med folk trots det dåliga vädret.

Hela Kolsva gungade när de rev av sina låtar!  Visst är det mysigt med dalmål, vi fick höra det till övermåtta denna kväll, för att inte tala om"Vansbro" tydligen hörde dom hemma där -:)

 Jag spelade in när dom sjöng "En gammal Amason" men mitt usla modm orkar inte ladda upp det, snyft. Men det finns ju på nätet att hämta -:)

 


Annars så har jag rensat ogräs även i Karmansbo så nu ser det ut så här där...  Till  vänster hittade jag under ogräset mycket fin blomjord och en stor rabatt, där har jag nu satt Jättenattljus från villan, kul att behålla dom för dom är så fina när de står i full blom i skymningen, höga och ståtliga.

Till höger har vi röjt och fått en uteplats bakom buskarna.

Mina stora pelargoner är nu på plats framför entren´. -:)

Så har jag varit i kontakt med Biblioteket angående talboken som jag har tillgång till, det är så smidigt, jag lägger läst cdskiva på brevlådan och ett par dagar senare så kommer en ny i min låda.

Tyvärr får jag inte vara kvar på Västerås bibliotek och nu har jag blivit medlem på Kolsva Bibliotek men tyvärr, det där med postleverans kan jag glömma.. Det har inte dom!
Inte heller har de spelare att låna ut och min måste Västerås ha tillbaka, snyft. De finns att köpa, för 1000 kr.


Men så kom hon på biblan i Västerås på en genial ide`
Jag kan stoppa talboken i min dator och köra över den på min Ipod.

Ha, ha, jag luras inte när jag säger att han i receptionen på Kolsva bibliotek sken upp som en sol....

Jasså kan man, men vad bra, det var en bra information för oss med -:)

 
 
Marketta

Marketta

18 augusti 2009 10:53

Nej, tyvärr så var det inga ungdomar som brände ner klubbhuset där uppe utan det var dom här djurrättsaktivisterna som hade tagit på sig det, hade tydligen stått på nån hemsida.

Visst är Svenne Rubins härliga. Brukar gå och titta när dom här härikring på olika tillställningar.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

18 augusti 2009 12:48

Hejsan Kerstin!
Det är full fart hos dig som vanligt. Jistanes vad många pelargonior du har!!
Ljudböcker laddar jag alltid upp på datorn och så vidare sedan till min MP3-spelare, det är hur smidigt som helst och dessutom får man in en hel bok och slipper hålla på att byta CD-skivor.
Ha det så gott!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Gunilla

Gunilla

19 augusti 2009 02:26

Det var ett bra tips, det där med att hänga blommor i en torkvinda, såg det på bilden. Tror jag ska testa så jag oxå ngn gång. Har någn sådan kruka som man kan hänga upp så.
Nu äntligen ska katterna få upp sin efterlängtade kattbur ute på uteplatsen. Tarzan/Min ena katt, har verkligen längtat att få komma ut :)Så vi håller på att åka och köpa lite virke varje dag. Kan inte ta allt på scotern. Har ingen bil tyvärr :(
Scotern går hyfsat att ta lite virke på.

Det kommer bilder på det på min blogg eventuellt i slutet på veckan eller i början på nästa vecka. Så ska jag ta mera bilder på uteplatsen och framsidan och sätta in på bloggen oxå.
Har inte hunnit med det än, så det kommer ngn dag här.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
wiper

wiper

19 augusti 2009 10:20

Vad duktig du är på pelargonior. Det finns ju så många fina sorter. Den låten är härlig och Amazon var en toppenbil.

Vad fint det är dit du flyttat.

ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

19 augusti 2009 19:05

Så mysigt ert nya hem ser ut att vara
Jag är så trött numera och förstår inte hur du orkar allt
Hoppas att du är rädd om dig

http://www.astridla.com

 
Ia

Ia

20 augusti 2009 12:28

Så fint Ni har det vid Ert nya boende....inte utan att man blir avundsjuk!!!!

Här börjar det väl också snart bli dags att hitta en vettig höstlösning på pelargonerna...vet inte riktigt hur...de tar ju "lite" större plats nu än i våras för då gick det att ha dom på ett bord i sovrummet! Kanske blir det till att bygga "trappan" framför köksfönstret redan nu och sen plasta in den tills kölden kommit för att stanna!!!

Ha det gott!!

http://kajsalisa.blogg.se

 
wiper

wiper

24 augusti 2009 13:06

Har du tid och möjlighet att göra en header åt mig. Vill gärna beställa en. Du gjorde min förra med orm där det stod: wipers blogg.

Nu vill jag ha en i samma storlek men med texten: Öppen ridå. På vardera sida en röd gardinlängd som du kan göra som du vill, den behöver inte vara animerad. Bara det ser ut som en scen. Vi gör upp sen över mejl. Jag har tyvärr mist din mejladress.

Bara om du har tid.

Kul att du sett Svenne Rubins live förstår att det var en höjdare.

Ha en skön dag

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ia

Ia

25 augusti 2009 14:10

Hejsan!
Vad mkt du har att stå i nu...hoppas du
hinner vila lite oxå..:)
Ni bor toppenfint på nya stället, men gamla
huset är ju oxå hur fint som helst.
Kram Ia

http://stirserudsbloggen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards