Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Rallylydnad

Av Kerstin - 13 september 2009 18:09

I dag har Zita och jag varit på sista träffen i Rallylydnadskursen.
 

Rallylydnad är en rolig hundsport där samarbete och glädje belönas. Man följer en bana med skyltar, där varje skylt förklarar vilket moment som ska utföras. Man får prata och uppmuntra hunden obegränsat och visa med händerna. I nybörjarklass är hunden kopplad hela tiden.    Rallylydnad kan tränas av vem som helst som vill aktivera samt öka kontakten med sin hund.  

http://rallylydnadskurser.com/

Här har vi Jennie


 

 

Vi samlades klockan 10.oo på Mälarcampingen i Västerås och först repeterade Jennie fortsättningskursens skyltar för oss.

Sedan skulle vi rita en bana.

Vi samtalade och kom överens hur banan skulle utformas, skönt att Anne Lie tävlat ett par gånger, det sade både jag och Gunnel. Hon var lite säkrare än oss vilket vi drog nytta av -:)

 

Men tro inte att det var så lätt som det verkar!

När vi var klara och skulle provgå vår bana så uppdagades vissa smärre fel som var tvunget att korrigeras...........

 

Men lagom till Lunch var vi klara. Efter vi styrkt oss med meshavd matsäck så startade vi i tur och ordning. Funkar det så kommer jag lägga in en video på mig och Zita i slutet här...

Jag tyckte det flöt mycket bra, fast så klart, jag gick åt fel håll vid en av skyltarna fick jag veta >:)  Sånt som händer!   Zita var i alla fall jätteduktig!

 

Så skulle vi då rita en ny bana och nu gick det ganska fort och vad bra banan såg ut på papperet!

 

 

Jag har raderat era ansikten men orginalet finns OM någon av er tjejer hittar hit och vill ha kortet.

Jag har i allafall fixat min hemsida som DU Anne Lie gjorde mig uppmärksam på att det blivit fel på....

 

Ja, så skulle banan då byggas och ..... ja den blev bra men ack så lång. Fattar inte, var ju så snygg på papperet  <:)

 

Inte förren 15.30 avslutade vi dagen, nöjda trötta och belåtna!

Tack för en trevlig dag och nu måste vi träna så vi inte glömmer av det vi lärt oss.

 

Det var tal om att träffas senare ibland för att träna tillsammans, vore kul!

 

Ja, lilla Rozz fick vara hemma med husse, inte SÅ kul!

I morgon ska han på återbesök på Djurkliniken, lite oroliga är vi allt 

 

 

 
 
Marketta

Marketta

13 september 2009 20:27

Vad bra det går för er. Verkar aldrig bli nån fortsättningskurs för oss :-(.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunnel

14 september 2009 20:32

Hej!
Vad kul att se på film. Ser ju jättebra ut :O)
Jag blir jätteglad om du skickar bilderna till mig. Min mailadress är gunnel.he@tele2.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Skapa flashcards