Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Vilken dag!

Av Kerstin - 14 oktober 2008 23:17


Tog ett resonemang med grannen i dag. Gick inget vidare men vågar inte skriva det här. Då kan de ju bli ännu värre än vad det är....
Typiskt nog mötte jag den ena halvan på kvällsrundan och de stannar upp som de är rädda för mina hundar. Själv blir jag ängslig och det speglar av sig naturligtvis på mina hundar som därför gör det mest opassande, de skäller.
Ni som är med i Lbd-forumet kan ju läsa
ni andra får leva i okunskap om vad detta handlar om....
I morgon drar vi till stugan några dagar i alla fall.
DET SKA BLI HELT UNDERBART!

I dag blev det efter jag pratat i onödan med griniga grannar, en långpromenad i skogen för mina hundar.
Mötte en dam och herre i skogen som såg att Rozz var en valp... Det värmde fantastiskt även om han nu är en unghund -:)

Sedan var det dags för ryggläge för mig en stund.

På eftermiddagen åkte vi till Ekeberga, tog en uppvärmningstur där innan vi körde Agility.
Det var uppbyggt en bana som verkligen var svår, kort mellan hindren och bron ovanpå tunneln så det var snårigt.
Men Zita hängde med ganska bra!
Rozz fick testa en del av banan, tunnel, hopp, A , slalom och bron och det gick väl hyfsat.

De var bara det att när han väntade på sin tur så höll han på med nåt i höga gräset där han var kopplad.
Nu uppdagades att det var ett råtthål där och rätt var det var så drog han dit. Bara att hämta upp han och fortsätta -:)


Sedan åkte vi en tur med bilen, matte hade ett ärende att uträtta.


I kväll såg jag en otäck film på tv4 film.

Otäck men spännande, om en hund som fick rabies.  Som blev galen...

Snart är det Onsdag och då åker vi till stugan

 
 
Ingrid

Ingrid

15 oktober 2008 09:47

Nu har ni väl gett er iväg till stugan. Jag var här igår kväll och skulle lämna en liten hälsning, men helt plötsligt gick strömmen, så då gav jag upp och gick till sängs.

Jag hoppas i alla fall att ni får en fin helg och förstår att det kan vara skönt att få iväg och slippa folk som tittar snett på era hundar.

Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Carola

Carola

15 oktober 2008 11:09

Vilken fin hemsida du har och jättefina hundar.

http://englainnan.blogspot.com

 
LL

LL

15 oktober 2008 20:03

Hej
Skönt med stugan ,så du slipper din sura granne.
Sitter också och funderar på om jag ska byta blogg.Få se hur det blir.
Ha de gott nu i stugan.
Kram

http://www.lukas.dinstudio.se

 
"Bettan"

"Bettan"

15 oktober 2008 22:57

Hoppas att ni nu verkligen passar på att njuta friheten utan dessa sura skiiit grannar som ni måste ha.

Tycker att det är beklämande att vuxna ska bete sig så omoget som dessa verkar att göra.
Men snart e ni hemma & jag hoppas ni har laddat om då.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

15 oktober 2008 23:46

Vad skönt att ni alla fall har stugan där ni kan vila upp er.

Tunneln under bommen, det är en svår kombination. Kommer inte förräns i klass 2 på tävlingar.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

16 oktober 2008 20:22

Ja hundar känner jätteväl hur man känner.
Vår Stella som aldrig skällde på människor brukade skälla på en av mina grannar somjag inte tycker om.
Närjag berättade det för en annan så skratade han och sade om jag vore hund så skulle också jag skälla.
Så lita på dina hundar, dina grananr behöver skäll.De har inget snällt i sitt sinne

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards