Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Kerstin - 22 december 2008 22:42

Större text?  Gå upp i menyn på din dator, klicka på Visa, sedan Textstorlek, välj här större eller störst text


Ja att vara magsjuk och hundägare är inte helt lätt, det har jag nu fått prova på. Maken sjuknade in i natt (kan väl inte vara turistsjukan då när han smittats av mig) och han har sovit som en stock hela dagen.


Själv har jag ännu lite lös mage kvar men matlusten återvände nu i kväll. Blev gottersugen av reklamen på tv, måste väl vara ett tecken på tillfrisknande?


Hur som helst, i morse var det bara att packa på kläder och ut med hundarna, trots att jag inte fått i mig någon mat sedan Fredagsmiddag.

Det gick, men på darriga ben och efter en stund med kräkkänslan i halsgropen.

Promenaden blev i skogen och kort!


 Till eftermiddagsrundan hade jag fått i mig lite mos och kokt korv och faktiskt så orkade jag en ½ timmas promenad med lite mat i magen.


Hundarna tyckte tydligen det var mysigt att få gå med matte igen efter så lång tid, de skötte sig exemplariskt. Ja, Rozz gick bredvid mig mest hela tiden och kollade på mig så jag var tvungen köra med BRA och godis emellanåt. (Tänk att han kommer ihåg det som vi tränat förut, dumma är dom inte)


På eftermiddagen låg vi i min säng jag och hundarna och de ansåg tydligen att nu fick matte ta sig samman. Hi, hi, jag hade efter en stund sängen full med pipbollar. Det var meningen jag skulle kasta dom och så gjorde jag en stund men sedan tog sjukdom och matthet överhand och jag slocknade.


På kvällen fick jag i mig lite ris och kokt fisk och äntligen mådde jag lite bättre vilket gladde hundarna då de fick en entimmas promenad äntligen.


Janne har fått i sig lite Blåbärssoppa, hoppas han slipper bli dålig i flera dagar som jag blev.


Julafton? Ja jag har beslutat att den firar vi några dagar senare än alla andra.

Ha, ha, inget ont som inte för något gott med sig!

All maten vi skulle köpt hem lär väl vara rea på så vårt julbord blir nog billigt!


Janne sa, du får aldrig åka till Gran canaria flera ggr nyss, hi, hi, undrar varför han säger så, nästan i sömnen


Själv mår jag fantastiskt bra i kroppen, från räknat en begynnande inflammation i akillessenan. En gammal bekantskap, har inte känt av den på år nu...  Men så klart, någonstans ska det ju värka så man inte tror att Bechterew tackat för sig och avrest från min kropp.

Akillesenan, ja det är den där som går från bakre vaden och ner under hälen och den störs mest vid ändringar, som när jag tar mina första steg eller lägger fossingen i vila, fats visst, gången blir lite haltande, vill ju liksom inte stödja på hälen ordentligt

Under sjukdomsperioden nu så har jag roat mig med att lägga ut fotona från Gran Canaria på nätet. Jag har ju "flyttat" till Picasa för där kan jag sortera korten i den ordning jag vill ha.


Kolla gärna in där och dröm dig bort en stund från julstök

http://picasaweb.google.se/enhagen4/


Klicka på valt album ocg det öppnar sig en massa bilder

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards