Pellisprickens Blogg

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Kloskada, vinterdopp, jag sämre igen

Av Kerstin - 9 januari 2009 19:06


Zita slapp operation, som tur var!
Men klot var skadat och vetreinären har i princip blottlagt klokapseln i nederänden som, som tur var hade en intackt skinnhinna så det kommer att läka.
Bara nageln växer ut igen...


Att Zita haft ont är kanske inte så konstigt, som vet. sa, det är som när vi bryter en nagel en bit ner i köttet på fingret. Gör ont som sjutton när man nuddar vid nåt.


Orsaken? Troligen min ramp som används  som trappa utifrån, nu har den fått en trasmatta på sig

Eftermiddagsrundan tog vi på golfbanan och "mitt fel som inte var med" Rozz vinterbadade. Han hoppade ner på isen i bäcken och halva korppen försvann under isen.


Stackarn, gick på 3 ben sedan, omväxlande vilket han stödda på. Han frös nog!

Ringde efter husse och varm bil, sedan har vi varit inne och torkat.


Och jag har 38 graders feber igen! Hoppas det är tillfälligt!
Mår inget vidare, utom när jag ligger. Trött så inni norden igen.

Hur ska detta sluta?

Ja, Janne har ju 38 grader han med så vi gnäller i kapp, när vi inte hostar

 
 
Marketta

Marketta

9 januari 2009 19:50

Oj, vad jobbigt att det kommer igen. Krya på er. Stackar Zita som har haft så ont, men nu blir det ju bra när vet har tittat på det och ni vet hur ni skall göra.

Hoppas att den där bäcken inte var för djup. Kommer ihåg när vi skulle hämta Micki. Hörde på radion samma dag om en valp som gått genom isen i Svartån, och som försvunnit under isen. Vilket hemskt sätt och dö på, stackars valpen.

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

9 januari 2009 22:08

Men så tråkigt att du har fått feber igen! Hoppas att ni snart kryar på er. Det är ju ett elände när ni är dåliga båda två och dessutom Zitas klo och så Rozz som ramlade i bäcken.
Krya på er alla fyra!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

10 januari 2009 18:08

Kan tänka mig det känns skönt att Zita slapp operation.
Det känns ju alltid oroligt när en älskade fyrbent vän måste opereras.
Oj, ...stackars vovve som hamnade från isen i det kalla vattnet.
Men skönt att ni fick upp honom, och allt gick bra.

Så jobbigt att du fått feber igen, och hoppas att det är tillfälligt och att du mår bättre snart.
Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
sussi

sussi

11 januari 2009 17:30

Kikar in och säger hej det var ett tag sedan..Hoppas att allt är bra kram sussi

http://superwoman.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 17 januari 2015 23:35

Många ggr har vi suttit på vår terass och sagt att det skulle vara roligt att se utsikten uppifrån berget vi ser. Någon enstaka ggn har vi sett folk där uppe och att det finns en stig det har jag sett när vi åkt förbi på andra sidan berget som ligger...

Av Kerstin - 9 juni 2014 00:00

Över Nationaldagen och Pingst var vi på en liten husbilsresa i det vackra Sommarvädret. Vi åkte till Sundborn utanför Falun som väl är känt för att Carl  och Karin Larsson bodde där. Klicka på namnen om du vill läsa om dom på Wikipedia   Sundborn...

Av Kerstin - 24 oktober 2009 22:22

Pga vissa omständigheter så byter jag blogg. Nu finns jag här   http://farna.bloggplatsen.se ...

Av Kerstin - 20 oktober 2009 16:13

Saknar min bil!  På verkstad   Saknar solen!  Disigt och grått   Saknar Karmansbo! Utan bil, låst där jag är   Saknar gubben!  Ok han är ledig från i morgon och en vecka frammåt   Saknar Diana!  Min första hund, alltid min gossegumma ...

Av Kerstin - 19 oktober 2009 13:09

Ja, vad börja med om inte Vi lever och har hälsan!   Fast trötta och virriga är vi båda 2 för vi erkänner att vi har haft för mycket omkring oss sedan i Juli månad.   Vad det ska bli skönt när vi kan luta oss tillbaka och se på denna tid med ...

Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards