Pellisprickens Blogg

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Kerstin - 2 oktober 2009 12:05

Dagarna bara löper iväg och jag hinner knappt uppdatera min egen blogg. Det är något jag vill göra för kanske kan det vara roligt i framtiden att gå tillbaka och läsa om mitt eget liv!


Rozz har varit på sin 3:dje behandling. Han tycks gilla detta för han har så brådis att komma in i bassängen!

Nu skulle det provas med vatten i nivå med magen för att se hur han klarade det! Jag blev gråtfärdig ty det syndes tydligt att han har en skada. Han haltade, vinglade, fick inte med den skadade foten och jag led med honom. Men snart sänktes nivån till behagligt djup och han klarade bättre att utföra sin sjukgympa.

Efterråt blev det massage och då filmade vi för att ha att titta på i framtiden så vi inte glömmer hur vi ska massera honom.

Sedan fick han Akupunktur!  Hon satte in 2 nålar, en på var sida om den skadade ryggkotan. Inte ett ljud gav Rozz ifrån sig! Inte heller när hon vred på nålarna! I 20 minuter stog han ut sedan tyckte han att han vilat tillräckligt så han helt sonika reste sig upp och pussade Malin rakt på munnen.


Jag tycker att jag ser en förbättring nu!  Hoppas att det håller i sig, vi har 2 besök kvar sedan blir det för mig att ut och gå i högt gräs och pulsa i snö när den kommer för att ersätta bassängträningen. Detta får honom nämligen att lyfta tassarna högre vilket han behöver!


Allt fortskrider med villan, mäklare är kontaktad och på MMåndag kommer den nog ut på hemnet mm.


Så ska jag avslöja hemligheten!

Av en händelse fick vi veta att ett äldre par ville sälja sitt hus som ligger vid Norrsjön i Färna, en liten sjö som troligen blir varm och skön att bada i på sommaren.

Tomten är stor, liten skogsdunge, gräsmatta ner till strandkanten och badbrygga för oss på 2 ben. Hundarna badar säkert från stranden.... Fick just telefon, huset är vårt!


Så nu säljer vi stugan, någon som vill köpa en liten kolonistuga i Kolsva med stor strandtomt och eget vatten? Där finns ett vinterbonat hus på 17 m2 och en friggebod, ett förråd och ett litet hus med till största delen glasfönster och underbar utsikt över Hedströmmen! Maila mig  keq@spray.se 


Dessutom, hoppas Västeråshuset blir sålt nu.


Presentation


Jag skriver om det som står mig närmast, min familj bestående av make och 2 hundar, mitt hem, mina pelargoner och min kolonistuga. Allt i min vardag!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS

Omröstning

Påverkas du av vädret?
 Ja, men Bara oväder
 Ja, alla väderomslag
 Ja, men bara vid vackert väder
 Ja, av värme
 Ja, av kyla
 Ja, av åskväder
 Nej
 Vet ej
 Har aldrig tänkt på det

Länkar

Feedjit

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards